Міні-проект: Країна без сміття
Анотація
Сміття - хвороба планети. На нашій планеті сміття саме собою не утворюється - його не залишають ні рослини, ні тварини. Лише діяльність людини призводить до появи сміття. НаЗемлі його накопичилось так багато, що видно із космосу. "Лідерами" серед сміття є папір, харчові та металеві відходи, пластик, тому що вони дуже повільно розкладаються природнім шляхом.
Тому, щоб планета не перетворилася на смітник, перше, що можете зробити кожен, - це зменшити кількість відходів і дати друге життя старим речам. Ви теж можете долучитись до цієї доброї справи.
Характеристика проекту:
за провідною діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий
за кількістю навчальних предметів: міжпредметний
за кількістю учасників проекту:груповий, учні одного класу
за характеристикою контактів:внутрішній
за тривалістю виконання: короткостроковий
за характером партнерських взаємодій:кооперативний.
Мета:
-залучати учнів до набуття нових знань на основі реальної життєвої практики;
-формувати потребу в пізнанні природи;
-учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;
-формувати природознавчу компетентність, здібності розв'язувати проблеми пошукового характеру;
- тренувати навички роботи в групі; розвивати вміння обмінюватися думками;
виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу.
- розвивати екологічну свідомість.
Продукт: плакат
-формувати потребу в пізнанні природи;
-учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;
-формувати природознавчу компетентність, здібності розв'язувати проблеми пошукового характеру;
- тренувати навички роботи в групі; розвивати вміння обмінюватися думками;
виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу.
- розвивати екологічну свідомість.
Продукт: плакат
І етап Організаційний
ІІ етап Підготовчий
1. Сортоване сміття – папір, пластик, скло – у подальшому буде купувати підприємство-заготівельник вторинної сировини, а на зароблені від вторинної сировини кошти для дітей придбаємо столи для гри у настільний теніс.
Чому ми можемо сортувати сміття у школі?
На нашу думку, школа є ідеальним майданчиком для впровадження екологічної освіти, але за умови, що вона буде якісною і безпосередньо пов’язаною із повсякденним життям та розумінням того, як кожна людина незначними змінами у своїй щоденній поведінці може змінити екологічну ситуацію у своїй країні та у світі.
Ми підрахували, що
Окрім цього нам вдасться заощадити чималі ресурси для країни. Адже
2. Повчимося робити це правильно
ІІІ етап Проектна робота (реалізація проекту)
Робота в групах. Практична робота з сортування сміття.
(Вчитель висипає з кошика купу сміття, намальованого на картках, на кожний стіл)
- Перед кожною групою купа сміття. Його треба сортувати і вкинути в один із баків, які у вас на партах ( баки на малюнках):
«Пластик»- жовтий бак,
«Папір»- синій бак,
«Скло»- зелений бак,
«Метал»- червоний бак.
Для цього :
- спочатку все розгляньте,
- подумайте, на які частини це сміття можна розділити,
- розділіть сміття.
(Якщо група виконала завдання, подає сигнал і вчитель перевіряє. )
- Чи є сміття, яке не потрапило ні в один із баків?
(Кожна група крім названих відходів ще мала органічні рештки та батарейки)
- Що потрібно зробити з цим сміттям?
- А тепер розкажіть що ви відібрали у бак синього кольору і чому?
- Що відібрали у бак зеленого кольору?
- Що у білий бак?
- І нарешті, що у рожевий бак?
- В нашій школі працює пункт збору використаних батарейок, які будуть відправлені до міста Львів на спеціальний переробний завод . Ми з вами збирали макулатуру, яка теж буде здана на пeреробку. Ми з вами захистили таким чином декілька дерев.
-А тепер порадьтеся у своїх групах, які відходи, з тих, що ви сортували, можуть використовуватись повторно і як саме?
ІV етап Корекційний
Друге життя непотрібним речам
1. Створення інформаційного плакату
VІ Підбиття підсумків
